V Kongres Firm Rodzinnych w Bielsku-Białej

V Kongres Firm Rodzinnych w Bielsku-Białej

Ten artykuł został oznaczony:

Już czwarty rok z rzędu Instytut Biznesu Rodzinnego miał okazję wspierać Kongres organizowany przez Regionalną Izbę Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej. 15 czerwca spotkaliśmy się z przedsiębiorcami rodzinnymi w Hotelu Dębowiec. Dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu, opowiedziała uczestnikom Kongresu o sukcesji na przykładzie Modelu Gwiazdy Sukcesyjnej. Podpowiadała, w jaki sposób każdy może dążyć do długowieczności swej firmy. Wszyscy słuchacze otrzymali model, na którym mógł wyznaczyć własną […]

Budowanie autorytetu sukcesora w firmie rodzinnej

Budowanie autorytetu sukcesora w firmie rodzinnej

Ten artykuł został oznaczony:

Dr Adrianna Lewandowska będzie jednym z prelegentów konferencji „Redesign przywództwa w Polsce” organizowanej 20 października z okazji 5-lecia Akademii Psychologii Przywództwa. Studium Podyplomowe będące wspólną inicjatywą Values oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej według autorskiego projektu Jacka Santorskiego i zespołu Values. W panelu Design Thinking będzie mówić o przywództwie w biznesie rodzinnym. W obliczu procesów sukcesji planowanych w firmach rodzinnych, przywództwo i […]

Konstytucje firm rodzinnych. W kierunku długowieczności – już DOSTĘPNA!

Konstytucje firm rodzinnych. W kierunku długowieczności – już DOSTĘPNA!

Ten artykuł został oznaczony:

„Konstytucja to nasze zobowiązanie do ciągłości i poszanowania praw, zasad, reguł wobec współczesnych i przyszłych pokoleń. Konstytucja firmy rodzinnej to zobowiązanie do utrzymania ciągłości i poszanowania rodzinnej przedsiębiorczości. To zobowiązanie wobec firm rodzinnych jest ważnym fundamentem społecznego i gospodarczego dobrobytu tak naszego kraju, jak i całej Europy”.   prof. Jerzy Buzek, poseł do Parlamentu Europejskiego, […]

Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych

Ten artykuł został oznaczony:

Skąd firmy rodzinne biorą siłę i potencjał rozwoju? Jakie zagrożenia wynikają z rodzinnego charakteru firm? Jaki wpływ na wybory strategiczne mają wartości i jak można je odkodować? Wszystkim, którzy chcą się tego dowiedzieć, polecamy książkę „Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych”. Autorzy: prof. Peter May, dr Adrianna Lewandowska Wydawnictwo Oficyna a Wolters Kluwer, […]

Rozwijaj biznes pamiętając o wartościach!

Rozwijaj biznes pamiętając o wartościach!

Ten artykuł został oznaczony:

Na progu zmian własnościowych firmy rodzinne szukają nowych strategii rozwoju. Przygotowując plany działalności na rynkach zagranicznych, projektując innowacyjne produkty czy wprowadzając nowe rozwiązania nie mogą jednak zapomnieć o wartościach: w przedsiębiorstwach rodzinnych to właśnie wartości determinują sposób prowadzenia biznesu.

Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych

Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych

Ten artykuł został oznaczony:

W sprzedaży jest już najnowsza książka autorstwa dr Adrianny Lewandowskiej oraz prof. Petera Maya. Książka „Stawka większa niż biznes. Strategie rozwoju firm rodzinnych” przeznaczona jest głównie dla właścicieli firm rodzinnych. Ma na celu zainspirowanie ich do doskonalenia tych kompetencji zarządczych, które pozwolą zwiększyć szansę długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa. Prowadzenie firmy rodzinnej jest wielką sztuką, ale też […]