Deichmann – siła rodziny – siłą firmy rodzinnej

Deichmann – siła rodziny – siłą firmy rodzinnej

Nierodzinne przedsiębiorstwa dysponują zwykle szerokim wachlarzem środków, mającym zapewnić im trwałość, stabilność na rynku i sukces: dobrze wyszkolonymi pracownikami, nowoczesnymi technologiami, produktami o doskonałej jakości, polityką cenową, skutecznym marketingiem, pokaźnym budżetem inwestycyjnym czy prognozami wyników. Dobrze prosperujące firmy rodzinne także posiadają większość (o ile nie wszystkie) z tych czynników warunkujących powodzenie przedsiębiorstwa. Jednak posiadają także […]

Francja elegancja – czyli historia francuskiej firmy rodzinnej L’Oreal

Francja elegancja – czyli historia francuskiej firmy rodzinnej L’Oreal

Francja elegancja – czyli historia francuskiej firmy rodzinnej L’Oreal Każdy zna na pewno pojawiające się w drogeriach, perfumeriach, aptekach czy u fryzjerów produkty tej francuskiej, kojarzonej najczęściej z dostępnym luksusem marki – L’Oreal. Jednak czy każdy wie, że ta ogromna międzynarodowa firma to… firma rodzinna? Kto stoi za sukcesem jej rozpoznawalności, unikalności oraz za jej […]

Strategie rozwoju siłą polskich przedsiębiorstw

Strategie rozwoju siłą polskich przedsiębiorstw

Dr Adrianna Lewandowska (Instytut Biznesu Rodzinnego), Helena Cieśluk (OEG) i Jacek Wojciechowicz (Centrum Badań DNA) dyskutowali o strategiach rozwoju polskich przedsiębiorstw, a w szczególności o ekspansji zagranicznej. 24 listopada w Toruniu rozpoczęło się dwudniowe Forum Ekspansji Małych i Średnich przedsiębiorców. Panel dyskusyjny o strategiach ekspansji poprowadził Tomasz Urbanowicz, Dyrektor Toruńskiego Parku Technologicznego. Dr Adrianna Lewandowska, […]

Konferencja „Sukcesja w biznesie” w Krakowie

Konferencja „Sukcesja w biznesie” w Krakowie

Zapraszamy do obejrzenia video-relacji z konferencji, która odbyła się 25 września 2015, w Krakowie. Dotyczyła ona tematyki szeroko pojętego sukcesu w biznesie rodzinnym. W wydarzeniu wzięło udział ok. 150 przedstawicieli firm rodzinnych z całej Polski. Konferencja zamykała projekt „Przewodnik po sukcesji w firmach rodzinnych”. Jednym z prelegentów była dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Forum Ekspansji Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Forum Ekspansji Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Zapraszamy przedsiębiorców do udziału w Forum Ekspansji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, które odbędzie się 24-25 listopada br. W Toruńskim Parku Technologicznym w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Celem wydarzenia jest przekazanie uczestnikom jak największej ilości praktycznej wiedzy związanej z tematem umiędzynarodowiania działalności. Do udziału w Forum zaproszeni zostali eksperci z firm i instytucji […]

Konferencja w Zamku Gniew – Wartości sukcesji. Praktyczne aspekty sukcesji międzypokoleniowej w firmach rodzinnych.

Konferencja w Zamku Gniew – Wartości sukcesji. Praktyczne aspekty sukcesji międzypokoleniowej w firmach rodzinnych.

Ten artykuł został oznaczony:

Sprawiedliwy podział firmy, co to znaczy? Istnieje pięć elementów, które muszą zaistnieć, by firma rodzinna trwała i dobrze się rozwijała. – mówi dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, podczas konferencji ING. Rozpoczynamy od strategii indywidualnej, właścicielskiej. To od niej wszystko się zaczyna, to właściciel wie, jak wyobraża sobie własną firmę, czy i w jakiej formie chciałby kontynuować działalność. Kolejny element […]