brak komentarzy

Bigelow Tea – czyli amerykańska firma rodzinna pełna sukcesu!

Ten artykuł został oznaczony:

Bigelow Tea

Coraz częściej słyszy się historie powstania i działalności firm rodzinnych, które zawojowały na rynku i pokonały barierę czasu kontynuując trwałość swojego przedsiębiorstwa przekazując je pod opiekę kolejnym pokoleniom. Niejednokrotnie kluczem do odniesienia sukcesu przy przeprowadzaniu procesu sukcesji jest… wspólna pasją i zamiłowanie do produktu bądź usługi oferowanej przez rodzinną firmę. Tak właśnie stało się w przypadku jednego z największych amerykańskich producentów herbat, Bigelow Tea Company, który obecnie jest w rękach drugiego i trzeciego pokolenia i cieszy się ogromnym sukcesem nie tylko na rodzimym rynku.

Początki istnienia – czyli jak powstała herbata Constant Comment

Firma została założona przez Ruth C. Bigelow pod koniec 1940 roku, która korzystając ze starego, dobrze jej znanego przepisu, wprowadziła do obrotu jedną ze sztandarowych teraz pozycji Bigelow Tea Company – herbatę Constant Comment, która była połączeniem czarnej herbaty ze skórką pomarańczy i słodkimi przyprawami. Pierwsza seria była bardzo prosta: pakowane luzem w puszkach cztery uncje herbaty z etykietą w kolorze sepii. Aby zaoszczędzić na reklamie, Ruth zdała się na pracujące w okolicy dwie kobiety, które użyczyły wizerunku: i tak powstała pierwsza, naklejana od spodu puszki reklama: dwie damy popijające herbatę przy stole. Kolejne działania marketingowe również były inicjatywą założycielki, i choć firma przynosiła wystarczający przychód, aby utrzymać się na powierzchni rynku, mąż Ruth powiedział pewnego razu do ich syna: „Nie mów swojej matce, ale nie sądzę, żeby coś wyszło z tej herbaty.”[1]

Pierwsza zmiana generacyjna – czyli nadchodzące zmiany w Bigelow Tea Company

David Bigelow (syn Ruth) po ukończeniu studiów na Uniwersytecie Yale w 1948 roku, wrócił do domu i zaczął coraz bardziej angażować się w biznes rodziców. On sam uważa dzisiaj, że jego największym wkładem w rozwój przedsiębiorstwa w tamtym okresie, było przekonanie rodziców, że etykieta herbaty „Constant Comment” potrzebuje pilnej modernizacji. Tak się też stało, co – w połączeniu z silniejszą kampanią marketingową – w późniejszych latach przełożyło się na znaczny wzrost sprzedaży. W 1959 roku David i jego żona, Eunice, przejęli stery firmy, która była wtedy już średnim przedsiębiorstwem. Jako środkowe pokolenie wraz z firmą odziedziczyli także lojalność pracowników, co stało się ich mocną stroną przy rozwoju produktów i marketingu na skalę całego kraju. Do 1980 roku, firma Bigelow Tea Company zyskała rozgłos wśród sklepów spożywczych i rozszerzyła liczbę produktów do prawie 100 różnych mieszanek.[2]

Pasja i talent: czyli jakość zawsze na pierwszym miejscu

Kontrola jakości i utrzymania integralności każdej mieszanki zawsze było dla każdego członka rodziny Bigelow niezmiernie ważnym zadaniem. Utrzymanie receptury i jej odpowiedniego poziomu było możliwe przede wszystkim dzięki ich zaangażowaniu, regularnym degustacjom i kontrolach jakości w zakładzie Connecticut. Eunice Bigelow powiedziała: „Piję i testuję herbaty każdego dnia. Herbata jest bardzo ulotnym produktem. Herbata i zioła, których używamy do jej produkcji, zmieniają się w każdym sezonie. Utrzymanie odpowiedniego i właściwego nam smaku jest wyzwaniem, ale właśnie to pozwala nam kontynuować biznes.” Rodzinne dziedzictwo Bigelow kontynuują córki Davida i Eunice: Cindi i Lori, które dzielnie stawiają czoła wyzwaniom, będąc przy tym bardziej świadomymi klientów i ich potrzeb.[3] Przed objęciem roli prezesa trzeciego pokolenia w 2005 roku, Cindi Bigelow spędziła 20 lat w prawie każdym z obszarów firmy, którą założyła jej babcia. Dorastając w rodzinie, której pasją i specjalnością jest herbata, Lori Bigelow nauczyła się z kolei dostrzegać niuanse smaków herbaty i rozwinęła w sobie wyjątkowe wyczucie w mieszaniu jej aromatów. Zarówno jej, jak i jej siostrze bliska jest idea edukacji o herbacie, a także budowanie świadomości marki w całych mediach społecznościowych.[4]

Sukces owocem zaangażowania, pasji i… rodzinności

Dzisiaj Bigelow Tea Company produkuje około 1 miliard torebek herbaty rocznie, zatrudnia 330 pracowników, a stanowiska zarządcze należą do całej rodziny Bigelow: Davida wraz z żoną Eunice oraz ich córek Cindi i Lori.[5] Wszystkich łączy ogromna pasja i poświęcenie, z jakim dbają o rozwój przedsiębiorstwa i o jakość każdej sprzedanej herbaty. Obecnie jest to drugie i trzecie pokolenie rodziny Bigelow, które jest zaangażowane w prowadzenie rodzinnego biznesu. Czy będzie dalsza kontynuacja i firma Bigelow Tea Company utrzyma się na rynku jako firma rodzinna? To wszystko zależy od chęci, umiejętności i tego, czy kolejne pokolenie będzie potrafiło z taką sztuką, pasją i zaangażowaniem oddać się produkcji herbaty, która jest… No właśnie. Jaka jest herbata? „Herbata jest pokoleniowa”, mówi Eunika Bigelow. „Wielu ludzi pamięta picie herbaty z babciami, matkami i ciotkami. To naprawdę wyjątkowe uczucie.”[6] Jest to szczególnie prawdziwe w odniesieniu do firmy Bigelow Tea Company, która wypracowała sobie szacunek jako innowator i lider w herbacianej branży, a także jako rodzina, która przez pokolenia dba o jakość herbaty ze szczerym zaangażowaniem, godnym prawdziwego smakosza.

[1] International Directory of Company Histories, Vol. 49. St. James Press, 2003

[2] Donaldson Babette, Artykuł: David & Eunice Bigelow: Tea is Generational, 2011

[3] Donaldson Babette, Artykuł: David & Eunice Bigelow: Tea is Generational, 2011

[4] https://www.bigelowtea.com/Our-Family-Story/Meet-the-Bigelows

[5] http://www.teamuse.com/article_031101.html

[6] Donaldson Babette, Artykuł: David & Eunice Bigelow: Tea is Generational, 2011

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *